Op deze pagina zijn boeken verzameld die interessant zijn als je aan de slag gaat met ITIL. Behalve basisboeken vind je hier ook een aantal boeken die inzoomen op onderdelen van ITIL.
Het is mogelijk de boeken direct bij Managementboek te bestellen via de link.
ITIL 4
De pocketguide waarin op handzame wijze ITIL 4 wordt uitgelegd. Nederlandstalig en goedgekeurd door Axelos. Geschreven door Jan van Bon, die vele jaren ervaring heeft op het gebied van IT-servicemanagement en ITIL en ook diverse publicaties op zijn naam heeft staan.
Daarnaast zijn bij Managementboek ook de Engelstalige versie van het foundation boek en Nederlandstalige courseware verkrijgbaar.
ITIL 4 Specialist: High Velocity IT
Meer en meer gaat IT om snelheid. Digitale transformatie is wat organisaties willen. Mark Smalley heeft in ITIL 4 High Velocity IT oplossingen voor deze ontwikkelingen verzameld en beschreven. Hoe de relatie tussen business en IT te verbeteren, effectieve digitale diensten realiseren en stabiliteit op te bouwen in complexe situaties.
High Velocity IT helpt IT de snelheid en kwaliteit van de dienstverlening continu te verbeteren.
Boeken op het gebied van ITIL® 2011 (versie 3)
Het Nederlandstalige boek dat een goede beschrijving geeft van ITIL is “IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011”. Let op: Dit betreft ITIL versie 3. Het boek is echter soms uitverkocht. Alternatief is de pocketguide. Daarnaast is een boek specifiek gericht op het examen beschikbaar (Engelstalig). Ze zijn eenvoudig online via Managementboek te bestellen: