ITIL Boeken

Op deze pagina zijn boeken verzameld die interessant zijn als u aan de slag gaat met ITIL. Behalve basisboeken worden ook een aantal boeken opgesomd die op onderdelen van ITIL inzoomen.

Boeken op het gebied van ITIL® 2011 (versie 3)

Het Nederlandstalige boek dat een goede beschrijving geeft van ITIL is “IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011”. Let op: Dit betreft ITIL versie 3. Het boek is echter soms uitverkocht. Alternatief is de pocketguide. Daarnaast is een boek specifiek gericht op het examen beschikbaar (Engelstalig). Ze zijn eenvoudig online via Managementboek te bestellen:

IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
Pierre Bernard, René Visser
ITIL 2011 Editie – Pocketguide (NL)
 – 2011 editie
Jan van Bon, e.a.

OGC – 5 delige serie (ITIL versie 3, Engelstalig)

De officiele Engelstalige set van OGC die dieper in gaat op het elk onderdeel van ITIL V3. Bestellen kan online via Managementboek:

ITIL Lifecycle Suite 2011 (Engels)
 – ITIL Service Strategy 2011 / ITIL Service Design 2011 / ITIL Service Transition 2011 / ITIL Service Operation 2011 / ITIL Continual Service Improvement 2011
Office of Government Commerce